ΩΡΑ...

Παρασκευή 20 Μαρτίου 2015

Παροιμίες (Γιος)


Γιος
Άκουε τον πατέρα σου κι ορμήνευε το γιο σου.
Για το γαμπρό γεννάει κι ο κόκορας, για το γιο η κότα.
Γιο πουτάνας να πάρεις, κόρη πουτάνας να μην πάρεις.
Γιος ο γαμπρός δε γίνεται κι η νύφη θυγατέρα.
Γιος του πατέρα του.
Δώσε εμένα και στο γιο μου, να κι ο άντρας μου στην πόρτα.
Έβγα, μάνα κατρουλού, να δεις τον γιο του χέσια.
Είδες γιο και θυγατέρα, λόγιασε και τους γονείς.
Είναι μάνας γιος.
Έχει κι άλλη μάνα γιο γη η Μαριά το Θόδωρο.
Έχω γιο κι έχω χαρά που θα γίνω πεθερά έχω κόρη κι έχω πίκρα που θα γνέθω μέρα νύχτα.
Κάλλιο του γιού αποκρέβατο παρά γαμπρού κρεβάτι.
Κατά μάνα κατά κύρη κάνανε και γιο ζαφείρι.
Κατά μάνα κατά κύρη, κατά γιος και θυγατέρα.
Κάτσε κόρη μ’ ανύπαντρη να κάμεις γιο να παντρευτείς.
Μάνα με τους πολλούς σου γιους, μην πολυκαμαρώνεις.
Ο γιος είναι γιος μέχρι να βρει γυναίκα. Η κόρη είναι κόρη σε όλη της τη ζωή.
Ο γιος έφαγε τα μήλα, του γέρου μούδιασαν τα δόντια.
Ο γιος μου είναι ζάχαρη κι η θυγατέρα μέλι είναι ο γαμπρός μ’ ξινόροϊδο,
μπάλωμα ξένο η νύφη μ’.
Ο γιος του σιδερά, αργά ή γρήγορα θα καεί.
Ο κεραστής απέθανε κι ο γιος του πάει στην Άνδρο.
Ο πατέρας έκανε την αμαρτία και ο γιος του θα πρέπει να κάμει τη μετάνοια.
Όποια γιους και θυγατέρες τα φαρμάκια δεν της λείπουν.
Όποια μάνα έχει γιο έχει κρασί κι όποια έχει κόρη λάδι.
Όπως ο πατέρας έτσι και ο γιος.
Όταν ο πατέρας κάνει καρναβάλι, ο γιος κάνει σαρακοστή.
Ο χαριστής απέθανε κι ο γιος τον πάει στην Πόλη.
Πάντρεψε το γιο σου όταν θέλεις και την κόρη σου όταν βρεις.
Πολλοί γιοι πολλοί καημοί.
Σάββατο γιο μη χαίρεσαι και Τρίτη θυγατέρα.
Τάχα να ‘χει κι άλλη γιο; Η μπακάλαινα κι εγώ.
Του ντροπαλού ο γιος δίχως γυναίκα έμεινε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου